St. Lucia - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Remco en Jacq - WaarBenJij.nu St. Lucia - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Remco en Jacq - WaarBenJij.nu

St. Lucia

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Remco en Jacq

29 September 2014 | Swaziland, Lobamba

Vanmorgen werden we vroeg wakker en allebei voelden we ons niet super. Waarschijnlijk was het eten in Swaziland niet helemaal goed voor onze magen. Rond 8 uur zijn we vetrokken richting St. Lucia. Om 9 uur waren we bij de grens, onderweg <50 meter zicht door dikke mist en onverharde wegen. We waren de eerste auto van die dag bij de grenspost (in tegenstelling tot waar we Swaziland binnen kwamen, waar duizenden per dag de grens over staken)

Rond 14.00 uur kwamen we in St. Lucia aan. Alleen is er op dit moment helemaal geen water in St. Lucia. Heel vervelend want we hebben een heel lekker bad. Er kan wel gedouched worden, met het water uit het zwembad. Gelukkig hadden ze ons gister al hierover gebeld, dus we waren voorbereid.

Om 16.00 uur hebben we een boottocht gedaan over de rivier om nijlpaarden te zien. Het regende ( ja dat dan weer wel) en waaide, dus het was erg koud. En wie zien we daar dan op dat andere bootje staan? Ja hoor...Ils en Steef. S avonds hebben we ook gezellig met ze gegeten in het dorp.

Er hanger hier in het dorp allemaal bordjes met pas op: hippo s. Grappig, die nijlpaarden schijnen snachts dus ook gewoon over straat te lopen... Gaan we maar niet uitproberen, in Afrika komen de meeste mensen om door... Hippo's (ze kunnen tot wel 40 km/u rennen en hebben slagtanden!)

Morgenochtend worden we om 6 uur opgehaald om op safari te gaan. Hopelijk gaan we hier wat leeuwen zien, zodat de big 5 compleet is. De camera s worden snel nog even opgeladen.

Groetjes!!!

• 29 September 2014 - 11:10

Anita Van Dijk:

Hoe is t nu met de maagjes? Weer wat opgeknapt? En was het een mooie boottocht met nijlpaarden.
    Vanavond maar vroeg naar bed, jullie moeten er wel elke keer vroeg uit zeg.
    Veel plezier op de volgende (foto)safari. Ik hoop dat jullie snel foto's kunnen plaatsen.
    Groetjes uit het halfbewolkte Kudelstaart.

• 29 September 2014 - 17:06

Anita Visser:

Hopelijk inderdaad weer wat opgeknapt!
    jammer dat het koud en regende met de boottocht is het toch wat minder leuk.
    Wel nijlpaarden gezien? Wij hebben ze toen ook gezien in Gambia .....alleen moest je wel geduld hebben.
    Als je het dan opgeeft verschijnt er opeens eentje hahahaha
    Jullie zijn inderdaad wel elke keer vroeg op hoor in de vakantie......je moet er wat voorover hebben hahaha
    Nog veel plezier dushi's op naar het volgende avontuur
    Dikke kus