Eindelijk zon!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Remco en Jacq - WaarBenJij.nu Eindelijk zon!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Remco en Jacq - WaarBenJij.nu

Eindelijk zon!!!

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Remco en Jacq

05 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Onze blog klopte gewoon vorige keer hoor. We hebben het alleen zo koud gehad, dat we alleen maar bij de openhaard gezeten hebben. En verder dus helemaal niks hebben gedaan behalve badderen en boekjes lezen onder een dikke deken.

Na twee nachten geslapen te hebben in het luxe hotel in Drakensberg zijn we naar het noordelijkere deel van Drakensberg gereden om daar ook nog 1 nachtje te slapen. Ook daar hebben we vrij weinig gedaan. We hebben de vloerverwarming op 50 graden gezet en zijn de rest van de middag op ons bed boekjes gaan lezen.

Drakensberg viel ons eem beetje tegen. De uitzichten waren super, maar er was verder weinig te doen. En het weer zat ons natuurlijk ook helemaal niet mee, anders waren we waarschijnlijk wel meer gaan doen.

Gisterochtend zijn we naar Johannesburg gereden. Daar moesten we onze huurauto weer inleveren en hadden we een vlucht naar Kaapstad. Gelukkig kregen we geen boete omdat we de onderkant van de auto stuk hadden gereden (plastic beschermingsplaat, heeft Remk er uiteindelijk maar afgeknipt want het schuurde over de grond.) Eerst hadden we al een half uur vertraging, en toen we gingen landen moest onze piloot ons vliegtuig weer een heel stuk op laten stijgen, omdat een ander vliegtuig niet snel genoeg van de landingsbaan af was. Was heel apart.

In Kaapstad aangekomen hebben we onze nieuwe huurauto oogehaald. Het is precies dezelfde, alleen deze is nog veel vreselijker.
Bij elk hobbeltje hoor je iets over de grond schrapen. Gelukkig hoeven we geen grote afstanden meer af te leggen.

Ons hotel zit boven op een berg, waardoor we uitzicht hebben over de haven. Erg leuk! Met een Nederlandse eigenaar. Ook erg handig.

Vanmorgen scheen het zonnetje!!! Yes!!! Eindelijk weer een korte broek aan!!! Na het ontbijt zijn we naar de tafelberg gereden.
Het was daar zo druk dat we weer zijn omgekeerd. Echt niet normaal. Had verwacht dar het druk zou zijn, maar zoooo druk. Dus zijn we naar Cape point ( het zuidelijkste puntje) en kaap de goede hoop gereden. Veel klimmen en klauteren, maar erg mooi!
De weg ernaartoe was trouwens ook al schitterend.
Terug zijn we langs Boulders gereden, daar leven allemaal pinguïns. Heel leuk om te zien, maar na een paar foto s ben je er ook zo weer weg.

Nu zitten we lekker op ons balkon van de zon te genieten. Morgenochtend een nieuwe poging voor de tafelberg. We blijven hier
tm vrijdag, dus we hebben nog genoeg tijd.

Xxx

• 05 Oktober 2014 - 21:27

Alain:

Ik zag inderdaad dat er iets mis was gegaan met het bericht plaatsen, dus ik heb nu de rest van het verhaal ook toegevoegd!

Goed om te horen dat jullie nu een beetje lekkerder weer hebben! Geniet er van!

Xxx

• 07 Oktober 2014 - 08:42

Karen:

Oh wat een leuk verhaal weer, ik ben benieuwd naar de pinguïn foto's :P Geniet van het weer, en hopelijk hoeft Remco niet in deze auto te knippen ;) HAHA! Xx

• 07 Oktober 2014 - 18:01

Anita Visser:

Weer een leuk verhaal dushi!
    Lekker dat jullie nog een beetje mooi weer krijgen de komende dagen.
    Heerlijk genieten van het zonnetje en lekkere temperatuur.